Vesti

11. January 2022
Godina okovana zlatom - 1. godišnjica Gold gondole
Zlatiborska gondola je upravo navršila punih godinu dana rada. Godina obeležena neslućenim uspehom, ogromnom medijskom pažnjom, obaranjem rekorda, nagradama i ostalim priznanjima koja su nas učinila ponosnima. Ponos Zlatibora koji je za jako kratko vreme postao ne samo najveća atrakcija, već i pravi turistički zamajac celog regiona. Godina koja je prosto proletela, nekako sama po sebi nameće potrebu za jednom malom rekapitulacijom svih značajnijih događaja kroz koje smo prošli u proteklom periodu. Hladno zimsko jutro tog 11. januara nas uvek podseća na ogromne redove putnika koji su nestpljivo iščekivali prve kabine sa međustanice u želji da za sebe ugrabe parče zlatiborske istorije. Taj isti dan je bio i odlična uvertira za svečano otvaranje koje je bilo planirano par dana kasnije. Pored brige o tehničkoj ispravnosti i celokupnom funkcionisanju ove zahtevne instalacije, taj dan je i sam po sebi bio jedan ozbiljan organizacioni izazov. Sama poseta predsednika države je zahtevala jedan poseban protokol, a pored toga bilo je potrebno ugostiti i ministre, državne sekretare, domaće i strane partnere u projektu, kao i predstavnike lokalne samouprave, ali i veliki broj zainteresovanih građana koje ovakvi događaji sami po sebi privuku. Hrabro smo krenuli kroz možda i najzahtevniji deo godine, zimsku sezonu, i korak po korak, dobijali na sigurnosti i rutini, što nam je uveliko pomoglo da prebrodimo čak i neke ozbiljne izazove u radu, poput rigidnih epidemioloških mera, jakih vetrova, grmljavine i ostalih nepogoda koje bi eventualno mogle uticati na nesmetan rad najveće instalacije ovog tipa na svetu. Veliki broj tv ekipa i novinara su se prosto utrkivali da naprave reportažu o najdužoj panoramskoj gondoli. Bila je udarna vest tih dana i jedna od glavnih tema i dan danas. Jedna od retkih instalacija ovog tipa koja radi tokom cele godine, zahtevala je dosta vremena i truda uloženog u redovno i pravovremeno održavanje. Redovni tehnički pregledi rađeni su svakog meseca, što je omogućavalo da naša gondola radi nesmetano i sa što manje prekida, a broj putnika govori direktno tome u prilog. Prevesti 230.000 putnika u uslovima ograničenog kapaciteta zbog vežećih epidemioloških mera zaista smatramo ogromnim uspehom na koji smo jako ponosni. Ono što posebno raduje je veliki broj prevezenih stranih turista, pogotovo onih sa izuzetno udaljenih destinacija, kojih je na Zlatiboru, iz godine u godinu, sve više i koji nisu propuštali priliku da se provozaju ovom velikom atrakcijom. Brojne grupe turista iz Indije, Pakistana, Kine i ostalih dalekih zemalja, obavezno su u svoj itinerer uključile vožnju gondolom. Pored njih, imali smo čast i da ugostimo potpredsednika Vlade Rusije, ambasadore Češke i Egipta, a poseban kuriozitet bila je i poseta dvoje aktivnih ruskih kosmonauta koji su, i pored svog izuzetno atraktivnog poziva, bili impresionirani vožnjom i svim lepotama koje Zlatibor ima da ponudi. Poznata pevačica Ivana Selakov izabrala je baš Gold gondolu za snimanje svog novog spota, a vožnja preko prelepih krajolika naše planine je u više navrata inspirisala putnike i dala divan, romantični povod za nekoliko prosidbi koje su se dogodile u našim kabinama. Pored svega, tokom cele godine nismo zaboravili na humanitarni i društveno-odgovorni karakter koji kao javno preduzeće svakako imamo, pa smo redovno davali svoj doprinos kroz poklon vožnju deci sa posebnim potrebama, kao i ostalim najmlađima, podržali sportske igre mladih, festival „Licidersko srce“, ali i bili pokrovitelji mnogim manifestacijama. Priznanje za naš trud, rad i sveukupne zasluge u turizmu uopšte, došlo je pre samo nekoliko dana. Gold gondola je ponosni ovogodišnji dobitnik nagrade „Turistički cvet“, koji dodeljuje Turistička organizacija Srbije za doprinos unapredjivanju turizma i podizanju kvaliteta turističkih usluga. Ova nagrada se u kontinuitetu dodeljuje već 36 godina, a Gold gondola je ovo prestižno priznanje osvojila već u prvoj godini svog rada. Trenutno se upravo privodi kraju veliki godišnji servis i tehnički pregled i vrše pripreme za predstojeću zimsku sezonu, gde, u najmanju ruku, očekujemo isto interesovanje kao i prethodne. Ovako uspešna godina koja polako ostaje iza nas, postavila je jako visoke standarde za svaku sledeću godinu, a na nama je da te stndadare ispunjavamo i pomeramo naviše. U novu godinu krećemo sa ciljem postavljanja novih rekorda i osvajanja novih priznanja.
29. November 2021
Gold gondola na sajmu turizma u Kragujevcu
12. Međunarodni sajam turizma i seoskog turizma održan je u periodu od 25. do 27. novembra, u dvorani “Šumadija sajma” u Kragujevcu. Organizatori ove manifestacije bili su, pored „Šumadija sajma” i Gradska turistička organizacija „Kragujevac”, a pokrovitelji Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija i grad Kragujevac. Ovogodišnji Sajam zvanično je otvorila Jelena Milenković Orlić, pomoćnik ministra u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikcija, a događaju su prisustvovali direktor Šumadija sajma Aleksandar Lazović, direktor GTO “Kragujevac” Bojan Pavlović, direktorka Turističke organizacije Srbije (TOS) Marija Labović, članica Gradskog veća za lokalnu samoupravu Sanja Tucaković, koji su izrazili zadovoljstvo da pozdrave prisutne, gostima požele dobrodošlicu i prijatan boravak, a izlagačima i posetiocima mnogo uspeha u daljem radu. Na ovoj trodnevnoj manifestaciji predstavilo se 50 izlagača iz cele Srbije. Turističku ponudu na sajmu su predstavile lokalne Turističke organizacije Srbije, Crne Gore i Bosne i Hercegovine, banjska lečilišta, turističke agencije koje su omogućile posetiocima da iz bogate ponude, izaberu putovanja prema svojim afinitetima kao i aranžmane za predstojeću zimsku sezonu, a sve uz kvalitetne izložbeno-edukativne sadržaje. Učesnici ove manifestacije bili su i Turistička organizacija Zlatibor i JP “Gold gondola Zlatibor” koji su uspešno predstavili turističku ponudu i sadržaje “zlatne planine”. Najveće interesovanje je vladalo za cene hotelskog i privatnog smeštaja za novogodišnje praznike i zimsku sezonu, a posebno za vožnju gondolom kao i buduće planove za širenje kapaciteta, dodatne sadržaje i sl.
1 , 2
Da li uvek želite da budete u toku?