Zimska sezona je pokazala da je Gold gondola centar promocije zdravog načina života i autentičnih ukusa uspevajući da kroz modernu turističku ponudu neguje duh tradicije zlatiborskog kraja. Zlatibor je oborio sve rekorde posećenosti, a gondola je u januara prevezla oko 38 000 putnika. Ova brojka nije bila iznenađujuća imajući u vidu raznovrsne sadržaje zbog kojih se veliki deo posetilaca vraćaju gondoli koju prepoznaju kao mesto zabave za sve generacije, naročito porodice sa decom. Sa više od 800 000 prevezenih putnika ovo javno preduzeće dočekalo je treću godinu poslovanja u januaru 2024. uz poruku da gondola trasira put savremenog turizma na Zlatiboru.
Zimu na gondoli su obeležili novi sadržaji koji su obogatili slobodno vreme svih gostiju. Zabavnim programom „Beg na sneg“ ponuđene su brojne aktivnosti na otvorenom: sportski dan, čajanke, dečije i umetničke radionice, priprema tradicionalnih specijaliteta i dnevne žurke. Prvi put od ove sezone posetioci su na krajnjoj stanici gondole mogli da dožive atmosferu žurki kao u evropskim planinskim centrima, a novi kafić na Torniku uneo je dodatni komfor ljubiteljima provoda, prirode i ukusnih napitaka.
„Nastavili smo u duhu zdravih stilova života po kojima smo prepoznatljivi, pa su tako ponedeljkom našim gostima u ponudi bile sportske aktivnosti - besplatni časovi nordijskog skijanja i poligoni sa preprekama. Utorkom su u okviru „Zlatiborske čajanke“ bili u ponudi topli napici u Gondola baru sa popustom od 50 odsto. „Zimskim radostima“ sredom su se najviše radovali mališani koji su učestvovali u kreativnim radioniama, tragali za Zlatnom šišarkom i uživali u igrama na snegu. Četvrtak je bio dan posvećen ljubiteljima umetnosti i slikanja pod nazivom „Četkica i čašica“ uz kuvano vino, a svakog drugog četvrtka održavao se „Snežni lonac“ odnosno priprema tradicionalnih zlatiborskih specijaliteta koje su gosti degustirali u nezaboravnom prirodnom ambijentu. Petak i subota su bili rezervisani za „Žurke na vrhu“ namenjene mladima duhom, poput doživljaja dnevnih žurki u svetskim planinskim centrima“, kaže direktorka Javnog preduzeća „Gold gondola Zlatibor“ Bojana Božanić dodajući da je na početnoj stanici otvorena i nova suvenirnica sa znatno raznovrsnijim asortimanom i osveženom estetikom proizvoda.
Najviše interesovanja turisti pokazuju za spoj prirode, autentičnih ukusa i kreativnosti. U saradnji sa Zlatiborskim Eko agrarom, gondola je svojim posetiocima pružila priliku da uživaju u toplim zalogajima jednog od omiljenih zlatiborskih jela – kačamaka i popare uz čašu domaćeg, organskog mleka.
„Spoj nekoliko različitih aktivnosti ima za cilj da napravimo lepu zabavu za goste Zlatibora, da proširimo tu ponudu i ponudimo nešto drugačije. Mislim da će ovi tradicionalni proizvodi zajedno sa organskim mlekom iz naših preduzeća Eko agrar i mlekare „Naša Zlatka“ naći put do srca i stomaka svih dragih gostiju, zato što se ovo organsko mleko i proizvodi ovde, na obroncima Tornika. Veliko nam je zadovoljstvo što možemo da, zajedničkim snagama sa našim partnerima iz Eko agrara, to pokažemo i degustiramo.“, rekla je Božanić.
Ova gastronomska avantura na Zlatiboru ne samo da ističe bogato kulturno nasleđe regiona, već naglašava značaj očuvanja tradicionalnih metoda pripreme hrane i korišćenja isključivo prirodnih, organskih sastojaka. Kako je četvrtak na gondoli hrana za telo i dušu na programu zimskih aktivnosti bila je „Četkica i čašica“. Učesnici ove radionice su slikali na platnu uz vođstvo akademske slikarke Danice Jevtić Šišović u inspirativnom planisnkom ambijentu uz tople zimske napitke iz Gondola bara.
„Pored turističke i zabavne delatnosti, poslovanje Gold gondole karakteriše i društvena odgovornost. Cilj nam je da kroz naše usluge promovišemo domaće proizvode i lokalno preduzetništvo jer smo svesni da je naša uloga kao javnog preduzeća od velikog značaja u procesu čuvanja tradicije. Uspeli smo da pronađemo pravu meru savremenog turizma koji, bez obzira na masovnost, zahteva očuvanje kulture i prirode.“, poručuje Božanić.
U okviru programa „Beg na sneg“ svaki drugi četvrtak tokom januara je bio rezervisan za „Snežni lonac“ i pripremu jela iz domaće kuhinje. Posetioci su brzo zavoleli ovu uslugu i stvorili naviku dolaska na gondolu ne samo zbog vožnje, već i da provedu čitav dan.
„Beg na sneg“ nije samo naziv programa zimskih zabavnih aktivnosti na zlatiborskoj Gold gondoli, već i poruka posetiocima da se odmore od stresne svakodnevice u gradovima. Kreativnost, sportski duh, umetnost, topli napici, tradicionalni zlatborski specijaliteti i žurke na otvorenom unele su nov oblik zabave na Zlatiboru, a ovim sadržajima se najviše raduju najmlađi putnici. U duhu zdravih stilova života, ponedeljak je ove zime bio rezervisan za ljubitelje sporta i aktivnog odmora. Posetioci imaju priliku da kroz besplatne časove na međustanici nauče osnove nordijskog skijanja po kome je Zlatibor bio poznat u bivšoj Jugoslaviji. Gondola se potrudila da ovu sportsku aktivnost oživi i učini je atraktivnom, a deca su oduševljena učeći novu aktivnost uz pomoć trenera iz SK „Zvezda“ i SK „Zlatibor“.
„Zimske radosti“ sredom na Torniku su pokazale da deca i dalje najviše uživaju provodeći vreme u zabavi na otvorenom nasuprot tvrdnjama da nove generacije najviše vole digitalni svet. Šarenilo, flomasteri i svež vazduh su dovoljni da nastanu novi svetovi koje mogu samo deca da stvore. Kreativna radionica i igre na snegu ulepšale su zimske dane mališanima koji su pokazali svoju maštu i razigranost družeći se sa svojim vršnjacima. U vremenu kada je sve teže zadržati pažnju deci školskog uzrasta gondola je pronašla način da ih animira i ponudi zdrav koncept zabave u planinskom ambijentu. Ove aktivnosti su naročito pogodne za roditelje koji uvek znaju da na gondoli postoji neki vid zabave za decu.
Posle tri godine rada, od 11. januara 2021. godine, zlatiborska gondola više nije samo najveća turistička atrakcija već merilo savremenog turizma. U znak zahvalnosti i obeležavanja ovog dana prvi putnici su dobili na poklon besplatnu vožnju i piće u Gondola baru. Nastavljajući ovim tempom gondola sigurno gazi ka zlatnoj brojci od million putnika, a sada je već na oko 800 000.