31.01.2022.

Reč tehničkog direktora

U želji da što bolje predstavimo svaki segment rada naše gondole, potrudićemo se da zavirimo ,,ispod površine“ i na poseban način istaknemo sve aktivnosti  koje kolege iz Sektora za tehnicke poslove obavljaju u cilju nesmetanog rada gondole i užitka putnika. 

Mesečni pregled, koji je upravo jutros počeo, dao nam je lep povod da pruzimo priliku stručnim ljudima iz Gold gondole da predstave i pojasne šta je tačno tehnički pregled i koje sve poslove, procedure i postupke obuhvata.

Tehnički direktor Gold gondole je Aleksandar Milosavljević, mašinski inženjer po struci sa dugogodišnjim iskustvom u užičkom „Jedinstvu“, čovek koji od prvog dana rada obavlja najodgovorniji posao tehnički odgovornog lica zlatiborske gondole.

„Obzirom da je bilo raznih komentara, a primetili smo i nepoverenje, zabrinutost, pa čak i određenu dozu bojazni kod putnika kad se pomene tehnički pregled, ovom prilikom bih voleo da pojasnim o čemu se tačno radi.

Uočili smo da se često parafraziraju informacije iz saopstenja i na taj način ne pravi razlika između servisa i redovnog mesečnog pregleda. Redovni mesečni pregledi su nešto što je obaveza preduzeća Gold gondola, prvenstveno zakonska, ali isto tako i ugovorna obaveza prema proizvođaču i instalateru opreme, renomiranoj francuskoj kompaniji Poma.

Sam pregled u nekom slučaju podrazumeva i određene manje popravke ili otklanjanje neispravnosti koje su uočene, što je upravo i svrha takvog pregleda. Ukratko, treba istaći da je to vizuelno-mehanički pregled koji obuhvata kompletnu kontrolu rada čitave instalacije koja se izvodi na izuzetno stručnom i detaljnom nivou.

Svaki tehnički pregled započinje pregledom svih stubova na trasi, kao i platformi na stubovima i proverom da li se uže pravilno kreće. Tehnički pregled sprovode naši radnici pozicionirani u servisnoj korpi koja se kreće duž trase. Za to vreme, naši tehničari mašinske i elektro struke, svako u svom delokrugu rada, započinju ostale provere, koje se sastoje iz sledećih koraka:

  • Provera da li se sve koturne baterije pravilno kreću                                      
  • Provera buke ili neuobičajenih zvukova koji bi mogli ukazivati na neki potencijalni problem        
  • Provera i vizuelna kontrola užeta          
  • Provera guma i kaiševa na samim stanicama                             
  • Vizuelni pregled samih stanica i ostalih delova koji trpe najviše opterećenja pri ulasku kabina u stanicu                                                                                     
  • Kontrola nivoa ulja u koturačama                                                            
  • Pregled zupčanika na krivinama     
  • Provera samog elektromotora u mašinskoj sobi, provera istrošenosti četkica, čišćenje filtera i podmazivanje kardanskog prenosa                                                              
  • Na sedmičnom nivou se vrši testiranje pomoćnog pogona, dizel agregata i njegovo puštanje u rad                                   
  • Kontrola rada senzora i stop tastera.                                                         
  • Provera samih kabina, hvataljki, pogonskih točkića...

 U suštini, sam princip tehničkog pregleda se ne razlikuje mnogo od tehničkog pregleda bilo kog vozila ili postrojenja, uz isticanje specifičnosti i kompleksnosti same instalacije, kao i odgovornosti koju mi kao radnici gondole preuzimamo na sebe.

Generalno, sve aktivnosti koje obavljamo, preduzimaju se u najboljem interesu naših putnika, a mi se trudimo da preventivnim kontrolama praktično anuliramo svaku mogućnost kvara, zaustavljanja instalacije ili bilo koje druge nelagodnosti u kojoj se naši putnici mogu naći.“

Želite li da budete u toku ?