Štand Turističke organizacije Zlatibor i čajetinskog JP Gold gondola, koji su zajedno sa Opštinom Čajetinom, predstavili celokupnu i zanimljivu ponudu Zlatibora, jedan je od najsposećenijih na Međunarodnom Sajmu turizma u Beogradu.
Namera TO Zlatibor je da na Sajmu promoviše sportski turizam i da predstavi nove programe i sadržaje za poredstojeću letnju turističku sezonu na „zlatnoj planini“, kako bi ona zadražala poziciju vrhunske turističke destinacije u Srbiji.
Prema rečima Arsena Đurića, zamenika predsednika opštine, ta lokalna samouprava je planirala posebna ulaganja u infrastrukturu, koja će upotpuniti turističku ponudu Zlatibora. Između ostalog, biće uređene pešačke i biciklističke staze, nove parkovske površine i svakodnevno će biti organizovani izleti za goste do obližnjih atraktivnih lokacija.
– Ove godine je planiran završetak i puštanje u rad našeg najznačajnijeg infrastrukturnog projekta – Gold gondole, panoramske žičare – gondole, koja će putnike prevoziti od centra Zlatibora do Ski-centra Tornik, kazao je Đurić. On je dodao da će porast broja domaćih i inostranih turista, od kojih je najviše iz bivših jugoslovenskih republika, ali i iz Kine, Rusije, Nemačke i Holandije, zavisti i od stavljanja u funkciju aerodroma Ponikve, kod Užica, što bi, kako je poručio, bilo od izuzetnog značaja za razvoj celog Zlatiborskog okruga.
Navodeći da je Sajam dobra prilika da se promoviše sportski turizam na Zlatiboru, ali i predstojeća turistička ponuda na toj planini, Vladimir Živanović, direktor TO Zlatibor, istakao je da je veoma važno to što je na zajedničkom štandu i veliki broj zlatiborskih hotelijera.
– Na taj način, svi posetioci našeg štanda, u hali 4, na jednom mestu, mogu da se upoznaju sa kompletnom ponudom, cenama i prednostima ranije rezervacije smeštaja za letnju sezonu na Zlatiboru, naveo je Živanović. Podsetivši na to da je prošla godina na Zlatiboru bila jedna od najuspešnijih, on je kazao da je uspšeno počela i 2018. godina, jer je tokom zimskog raspusta zabeleženo povećanje broja gostiju.
Kako Zlatibor najčešće posećuju porodice sa decom, on je ocenio da će među najinteresantnijim ponudama za predstojeću letnju sezonu biti zabavni parkovi – Avantura park i Dino park, koji su svoje kapacitete i sadržaje ove zime prilagodili zimskom turizmu i ponudili škole skijajnja.
Među zanimljivim dešavanjima na štandu, posetioci imaju priliku da prođu virtulenu turu trasom buduće gondole na Zlatiboru, tokom koje će moći da vide kako će izgledati realna i kompletna vožnja od centra Zlatibora, preko međustanice kod Ribničkog jezera, do vrha Tornika.
– Putovanje virtuelnom turom traje dva i po minuta, dok će stvarna vožnja trajati oko 25 minuta. Verujem da ćemo gondolu, koja se kompletno finansira sredstvima opštine Čajetina, završiti i pustiti u rad do kraja ove godine i da će turisti, na novi način, moći da dožive Zlatibor, poručila je Bojana Božanić, direktorka JP Gold gondola.
Planovi o turističkom prometu
Buduća gondola, kako je rekla Bojana Božanić, doprineće ispunjenju strateškog plana o razvoju turizma i turističkom prometu na Zlatiboru, odnosno da za deset godina tu planinu poseti milion turista i da se ostvari deset miliona noćenja. Kuriozitet da će to biti najduža panoramska žičara takve vrste na svetu, sa sajlom od skoro devet kilometara, kako je ocenila, dodatno privlači pažnju i tirista i investitora.
Kompletan članak možete pročitati na linku https://www.danas.rs/ekonomija/promocija-sportskog-turizma-i-letnje-sezone/