Saveti za zdravu ishranu, program fizičkih aktivnosti, prehrambene vrednosti namirnica i još dosta korisnih informacija saznali su danas posetioci Gold gondole u okviru prvog „zelenog dana“ na međustanici. Stručnjaci iz Specijalne bolnice „Čigota“ su bili na raspolaganju svim gostima koji su želeli da unaprede kvalitet života i promene loše navike u ishrani i svakodnevnoj rutini.
„Čigota“ je poznata po programu za redukciju telesne mase koji je baziran na dijetalnoj ishrani i fizičkim aktivnostima. Reč je o izbalansiranoj ishrani sa 5 obroka dnevno – 3 glavna obroka i 2 voćne užine što spada u školu zdravog života. Gostima su na međustanici gondole posluženi: čigota palačinke od integralnog brašna sa nemasnim sirom, čigota tortilje, keks i voće kao primer jednog zdravog dana.
„Takav režim sadrži više tipova namirnica: proteini, belančevine, vlakna i ugljeni hidrati u određenoj meri. Nema restrikcija, ali iz hrane je izbačena so jer vezuje vodu koju naši korisnici dosta gube u prvim danima programa. Iako je hrana neslana ne znači da nije ukusna jer se to nadomešćuje različitim začinima. U programu su zastupljeni proteini u vidu nemasnih sireva, morskih plodova, različitih vrsta mesa – piletina, junetina, kao i voće i povrće. Tokom letnjih meseci preporučuje se manje masna ishrana i povećan unos tečnosti, a fizičke aktivnosti da budu prilagođene vremenu. Gojaznim osobama ne bi trebalo da se šetaju u delu dana kada su najviše temperature, a tome se prilagođava i ishrana“, rekao je Darko Jovanetić iz Specijalne bolnice „Čigota“.
Posetiocima i gostima na programu je podeljen materijal sa slikovito predstavljenim vežbama, Čigota receptima, jelovnikom od 7 dana, tabelom nutritivnih vrednosti namirnica, vrstama aktivnosti po utrošku kalorija, a naročito se korisnim pokazao „Čigota kuvar“ u kome mogu pronaći mnoštvo korisnih saveta.
Jovanetić zaključuje da je uloga Specijalne bolnice „Čigota“ i JP „Gold gondola Zlatibor“ od velike važnosti u menjanju svesti posetilaca jer se Zlatibor predstvalja kao destinacija zdravog života. Čigota kao stari zlatiborski brend i Gold gondola kao novi, zajedničkim snagama doprinose podizanju svesti gostiju na temu zdravih životnih navika što će se nastaviti i u narednom periodu.