Događaji

18. February 2020 - 19. February 2020
Međunarodni sajam turizma u Bugarskoj HOLIDAY & SPA EXPO
Turistička organizacija Zlatibor predstavlja turističku ponudu najposećenije srpske planine na HOLIDAY & SPA EXPO, međunarodnom sajmu turizma u Sofiji. Ovo značajno turističko okupljanje idealno je mesto za poslovne susrete turističkih poslenika iz celog sveta, ali i prilika da se turistički potencijali predstave turistima i široj javnosti Bugarske. Na sajmu se predstavlja aktuelna turistička ponuda prve srpske vazdušne banje, sa akcentom na aktivni odmor, zdravstveni turizam, porodične sadržaje, ture i poznate atrakcije koje se nalaze u okolini Zlatibora. Kako je prvi dan sajma bio predviđen samo za poslovne posetioce, predstavnici TO Zlatibor održali su nekoliko važnih sastanaka sa agencijama i turoperatorima iz različitih delova Bugarske. Interesovanje bugarske turističke privrede za Zlatibor je veoma veliko, što dokazuje podatak da je broj turista iz ove susedske zemlje sve veći iz godine u godinu. Predstavnici velikih agencija i turoperatora sa kojima su održani sastanci upoznali su se sa ponudom zlatiborskih hotela, bogatim sadržajem, aktivnostima i jednodnevnim turama koje su gostima na raspolaganju tokom cele godine , ali i sa blagodetima zlatiborskog podneblja, poput zdravog vazduha i domaće hrane. Pored turističke privrede i poslovnih saradnika, štand Zlatibora posetio je veliki broj novinara i blogera koji se bave temama iz sveta turizma. Prema njihovim rečima, Zlatibor im je posebno interesantan jer su turisti iz Bugarske posebno zainteresovani za ovu srpsku destinaciju. Prvog dana sajma štand Srbije i Zlatibora posetio je ambasador Republike Srbije u Bugarskoj, gospodin Željko Jović, koji je iskazao zadovoljstvo što je tako veliki broj destinacija iz Srbije prepoznao važnost ovog sajma i krenuo u saradnju sa kolegama iz bugarske turističke privrede. Zlatibor se, kao i prethodnih godina, predstavlja u okviru štanda nacionalne turističke organizacije.
03. December 2019 - 04. December 2019
Treća turistička konferencija „Zapadna Srbija“
Na trećoj turističkoj konferenciji „Zapadna Srbija“ koja se održava od 3-4.12.2019. godine na Zlataru fokus je na upravljanju turističkom destinacijom i razvoju turističkih proizvoda. Prvog dana konferencije uspešno je predstavljen projekat „Gold gondola Zlatibor“- najduža panoramska gondola na svetu, čiju prezentaciju je održala direktorka preduzeća Bojana Božanić. U hotelu Panorama okupili su se lideri turističke struke i sumirani su godišnji rezultati. Takođe, predstavljeni su dalji planovi za razvoj turizma, ne samo Zapadne Srbije kao jedne od najposećenijih turističkih regija, već i cele zemlje. Predočeni su primeri dobre prakse zemalja iz inostranstva. Konferenciji su prisustvovali predstavnici Istarske razvojne agencije, Turističke zajednice Umag, Crne Gore, kao i gosti iz Švedske čije je predavanje bilo jako zanimljivo za sve turističke radnike. Konferenciji je prisustvovala i direktorka TO Srbija Marija Labović, koja je istakla da na osnovu rezultata zaključno sa oktobrom mesecom 2019. godine sa sigurnošću može da se kaže da je u odnosu na isti period prošle godine zabeležen dalji rast turističkih dolazaka i noćenja u Srbiji, i da će 2019. biti nova rekordna godina kada su rezultati u turizmu u pitanju. Direktorka TO Srbije je kazala da će sledeće godine fokus biti na promociji kulturno – istorijskog nasleđa koje se prožima kroz većinu turističkih proizvoda koje Srbija ima, a ideja se bazira na avanturama duha jer je to poslednja brošura koju je TO Srbije objavila a koja se upravo bavi kulturno – istorijskim nasleđem. Najavila je da je plan da se i u 2020. godini nastavi sa podelom turističkih vaučera, jer doprinosi da se produži boravak domaćih turista na destinaciji, ali i da se još veći broj domaćih turista odluči da svoj odmor provede u Srbiji. Direktor TO Zlatar Branko Pucarević je kazao da je velika odgovornost biti domaćin ovakvom skupu i istakao da je prva asocijacija na Zlatar, Specijalni rezervat prirode Uvac i kralj nebeskih visina beloglavi sup, zlatarski sir, pita od heljde, ali pre svega ono čime se cela Srbija ponosi a to je gostoprimstvo.
22. February 2019 - 24. February 2019
Turistička organizacija Zlatibor i Gondola na Sajmu turizma 2019.
Međunarodni sajam turizma, 41. po redu, otrvoren je danas na Beogradskom sajmu, a do 24. februara 930 izlagača iz 38 zemalja, pod sloganom „Leto je bliže nego što mislite” predstaviće svoje turističke potencijale. Na sajmu, na kome je Bugarska zemlja partner Srbije, prvi put su se predstavili Maldivi, a ponovo su se vratili predstavnici Indonezije i Kube. Otvarajući Sajam, potpredsednik Vlade Srbije i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić rekao je da je Srbija prošle godine ostvarila 1,5 milijardi dolara čistog deviznog priliva od turizma, a da je za ovu godinu postavljen cilj od 1,7 milijardi dolara. – Prošla godina bila je rekordno uspešna turistička godina, a taj rezultat postignut je zahvaljujući velikom radu i trudu ogromnog broja ljudi. Rezultati u 2018. Ostvareni su dve godine ranije nego što je planirano Stategijom razvoja turizma, koji je prepoznat ne samo kao zabava i rekreacija, već i kao industrija koja doprinosi ekonomskom oporavku zemlje – naglasio je Ljajić i dodao da je turizam industrija doživljaja koja doprinosi razvoju zemlje. Ljajić je dodao da je Srbija je na šestom mestu u Evropi kada je reč o posetama stranih turista, i da se ove godine očekuje između 3,6 i 3,7 miliona gostiju, od čega dva miliona iz inostranstva. – Postavljeni ciljevi su vrlo realistični i dostižni. Srbija mora da prati savremene trendove i navike turista na globalnom nivou i da ide u korak sa tim navikama. Mladi preko okeana sve više žele da posete nove, neotkrivene destinacije, i to je naša šansa za dolazak novih turista. Treća velika promena kojoj Srbija treba da se prilagodi i da joj ide u susret jesu velike tehnološke promene i digitalizacija jer tri četvrtine populacije ima pametne telefone i koristi internet tokom putovanja, a 52 odsto navodi da je važno da imaju digitalnog turističkog vodiča. Za odluku turista o tome gde će se uputiti na odmor važna je bezbednost, a 49 odsto putnika na globalnom nivou ističe to kao jedan od glavnih motiva za izbor destinacije. To je takođe naša velika šansa, želimo da šaljemo poruku da su region i Srbija stabilni – naglasio je Ljajić. Na sajmu su svoju turističku ponudu i potencijale predstavili, pored ostalih, Vrnjačka, Lukovska i Prolom banja, Selters banja i Banja Koviljača, Turistička organizacija Srbije, Turistička organizacija Vojvodine, Kosovo i Metohija…Posebnu pažnju privukli su spa centri, kao i planine, a posetioci su se interesovali za novu turističku atrakciju na Zlatiboru, gondolu. – Zlatiborska Gold gondola, koja će biti duga devet kilometara biće najduža panoramska gondola na svetu. Samim tim biće i svetska atrakcija. Planiramo da na međustanici kod jezera, kao i na vrhu Tornika uspostavimo nove sadržaje. Turisti će da uživaju u jedinstvenom iskustvu i zanimljivim sadržajima- kaže direktorka Gold gondole Zlatibora Bojana Božanić. I ove godine pažnju posetilaca Sajma privukle su i strane destinacije, pre svega Turska i Grčka. Posetiocima Sajma pružena je prilika i da vide suvenire, kao i okuse vina proizvodjača iz zemlje i sveta.
17 , 18 , 19
Želite li da budete u toku ?