Zlatiborska „Gold gondola“ svečano je puštena u probni rad na međustanici kod Ribničkog jezera. Očekuje se da će prve putnike gondola početi da prevozi krajem septembra. Kamen temeljac za njenu izgradnju postavljen je pre pet godina, na isti dan, na Preobraženje 2015., a na realizaciji ideje radilo se deceniju.
Predsednik opštine Čajetina Milan Stamatović, najavljujući puštanje u probni rad gold gondole, podsetio je da je ona izuzetno značajan projekat realizovan uz velike prepreke koje su prisutne i sada na završetku posla.
-Svašta smo prošli, prepreke smo preskakali, išli smo dalje, nikada nismo padali zato što smo verovali u ovo što radimo. Radimo za narod, za svoju državu. Kada preskočimo još jednu prepreku za oko mesec dana, da ne govorim o čemu se radi, imaćete potpuni doživljaj i sliku šta je jedna mala lokalna samouprava uradila za svoju državu, za svoj narod, a da ništa nismo tražili – rekao je između ostalog Stamatović.
-Želimo da se narod vozi gondolom, da vidi Zlatibor, Srbiju iz jedne druge perspektive koja nije opterećena ličnim, političkim interesima. Ljudi koji su kočili ovaj projekat i nisu verovali u njega, njih nema, a ova građevina ostaje, prevazići će nas i sigurno će obeležiti jedno vreme, ljude koji su verovali u ovo-istakao je Stamatović.
Bojana Božanić, direktorka JP „Gold gondola Zlatibor“ je između ostalog rekla da je vera u ideju i istrajnost dovela do završetka gondole.
-Izgradnja je trajala dugo i turbulentno, ali kad pogledamo unazad, svi veliki projekti se grade dugo i na kraju pokažu izuzetan uspeh što i mi očekujemo od naše gondole. Ona je samo na korak od puštanja u rad za putnike. Probni rad podrazumeva testiranje celog sistema i do sada je sve bilo dobro. Ova aktivnost trajaće narednih do mesec i po dana, do kraja septembra. Ubrzo ćemo znati i tačan datum kada će se prvi putnici voziti najdužom gondolom na svetu, na 36 stubova, tri stanice, 55 kabina i uz sve sadržaje koje jedna ovakva savremena investicija ima– rekla je Bojana Božanić i podsetila na cilj postavljen na početku realizacije ideje o izgradnji gondole, a to je da Zlatibor, kada gondola počne da radi u punom kapacitetu zauzme na evropskoj, pa i na svetskoj turističkoj mapi značajno mesto, da u narednih sedam do deset godina ostvari deset miliona noćenja i milion turista. Božanić je najavela da će se u narednom periodu za turiste uređivati prostor oko cele trase, od početne stanice-centra Zlatibora, preko Ribničkog jezera do vrha Tornik.
Gondola je dužine devet kilometara, zvanično je najduža panoramska gondola na svetu, ali i najveća i najznačajnija infrastrukturna investicija opštine Čajetina, za čiju jeizgradnju iz lokalnog budžeta izdvojeno 13 miliona evra. Trenutni kapacitet je 600 putnika po satu u 55 zasebnih kabina sa po deset mesta. Maksimalan kapacitet je 90 kabina i 1000 putnika na sat. Vožnja gondolom traje 25 minuta.
Srce tehničkog sistema gondole nalazi se na međustanici kod Ribničkog jezera, gde je planiran razvoj projekta „Novi Zlatibor“ koji podrazumeva razvoj turizma visoke kategorije, na preko 200 hektara zemljišta, dok je završna stanica na samom vrhu Tornik, na visini od 1496 metara.
Gondola je građena po svim ekološkim principima, tako da ne samo da ne postoje štetni uticaji, već će sama instalacija imati pozitivan uticaj na životnu sredinu usled smanjenja broja vozila koja se kreću ka Torniku. Nabavka opreme poverena je
najpovoljnijem ponuđaču na međunarodnom tenderu, francuskoj firmi „Pomagalski“ POMA sa kojom je potpisan ugovor u Parizu 2013. godine. Pored toga POMA ima obavezu da isprati celokupnu izgradnju u građevinskim, mašinskim i elektro radovima, kako bi na kraju pustila u funkciju kompletnu instalaciju. Izvođač radova je konzorcijum MPP “Jedinstvo” Sevojno, “Elkoms” Beograd, “Amiga” Kraljevo i “Hidromontaža” Beograd.
Izvor: infoera.rs