Posetioci Gold gondole od danas mogu sa sobom poneti sveže mleko koje se proizvodi u zlatiborskim domaćinstvima. Sa željom da podstakne prodaju lokalnih proizvoda i dobara, JP „Gold gondola Zlatibor“ je podržalo realizaciju projekta Zlatiborskog Eko agrara koji je na Torniku postavio prvi mlekomat u okviru Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP). Jednostavan za upotrebu i kapaciteta 200 litara, mlekomat će biti snabdevan mlekom od 8 malih proizvođača čija dobra su organski sertifikovana, a u ponudi će biti i ostali proizvodi mlekare „Naša Zlatka“.
Gold gondola je poznata kao društveno odgovorno preduzeće koje podržava razvoj lokalnog preduzetništva. Raznovrsni proizvodi i usluge koji su u stalnoj ponudi gondole predstavljaju svojevrsnu promociju autentičnih zlatiborskih proizvoda koji su naišli na pozitivnu reakciju kod putnika poput branča u vazduhu i domaćih napitaka. Novi mlekomat nalazi se u blizini Gondola bara na Torniku, na lokaciji gde voli da boravi veliki broj putnika koji će pored komercijalne ponude imati ekskluzivnu priliku da probaju najlepše mleko sa Zlatibora.
„Cilj Gold gondole je da, zajedno sa našim partnerima i saradnicima iz drugih javnih preduzeća i ustanova Opštine Čajetina, radimo na integrisanom turističkom proizvodu i na različite načine promovišemo ono što imamo ovde na Zlatiboru. Mlekomat na Torniku je samo jedan deo slagalice u ponudi tradicionalnih lokalnih proizvoda širem tržištu i turstima. Želimo da kroz našu ponudu, poput branča u vazduhu i romantičnog putovanja, promovišemo lokalne proizvode. Gosti koji se šetaju ovde ili sede u kafiću mogu da vide neku od krava koje često prolaze ispod gondole jer upravo iz ovog područja dolaze grla stoke od kojih se prerađuje organsko mleko. Pored flaša, uskoro ćemo imati i čaše iz kojih će moći da se konzumira mleko jer je pasterizovano. Sigurna sam da će ova usluga imati odjeka doprinoseći razvoju turizma i privrede“, rekla je direktorka JP „Gold gondola Zlatibor“ Bojana Božanić.
Mlekomat za prodaju organskog pasterizovanog mleka, jedini te vrste u Srbiji, sačinjavaju dve komponente. Kapacitet je 200 litara sa zamenjivom bocom za skladištenje, a korisnici mogu natočiti mleko u staklene flaše jer se u sklopu mlekomata nalazi i flašomat. Automat kombinuje sistem hlađenja, rezervoare za mleko, mešalicu, kontrolni sistem i rashlađeni odeljak za punjenje, prilagođen je kupcu i jednostavan za upotrebu.
„Sama ideja i projekat je deo šire inicijative Evropske unije kroz saradnju sa UNDP i Vladama Švedske i Švajcarske koje su novčano pomogle realizaciju ovog projekta u partnerstvu sa Ministarstvom zaštite životne sredine. Hteli smo da umrežimo sve ono što je autentično u ovom kraju, kao što smo uvezali i proizvođače. Mislimo da je ovo najbolji način, da turisti kojih ima iz Srbije, regiona i inostranstva, budu upoznati sa ponudom Zlatibora. Mi ćemo se truditi, kao Ego agrar, da što više artikala u mlekomatu bude iz našeg kraja. U mlekomatu se mogu prodavati: sir, kajmak, suvo meso u slajs pakovanjima, sveža organska jaja, med ili bilo šta drugo što zadovoljava standarde“, rekao je direktor Zlatiborskog Eko agrara Marko Marić dodajući da organsko mleko trenutno dobavlja iz Jablanice, Stubla, Dobroselice i Mušveta.
Cilj postavljanja mlekomata je da se podstakne prodaja mleka lokalnih proizvođača i promovišu ukusi zbog kojih turisti,između ostalog, i vole da dođu na najposećeniju planinu u Srbiji. Projekat mlekomata ne samo da pomaže proizvođačima da lakše dođu do svojih klijenata, već i doprinosi povećanju ekonomskog efekta organske proizvodnje. Očekujemo da će ova inicijativa dodatno podstaći razvoj organske poljoprivrede u našoj opštini i promovisati zdravije izbore među potrošačima.
Realizaciju projekta mlekomata omogućile su firme Zlatiborski Eko agrar, Inovacioni biznis centar i Gold gondola, koje su uspešno sarađivale na ovom značajnom poduhvatu.
Video možete pogledati ovde.