“Gold gondola Zlatibor“ neće biti samo najatraktivnija turistička ponuda u ovom delu planete – biće to najduža panoramska gondola na svetu koja će pritom ispunjavati sve ekološke zahteve. Pre svega, najveći broj gostiju će do vrha Tornika, umesto automobilima, da dolazi ovim prevoznim sredstvom koje će u početku da pokreće struja. Plan je da kasnije gondolu pokreće solarna energija.
Direktorka JP “Gold gondola Zlatibor“ Bojana Božanić u razgovorima sa poslovnim partnerima i novinarima naglašava da će ovo prevozno sredstvo biti ekološko i energetski efikasno.Pritom će biti i u skladu sa prirodnim okruženjem.
„Sama gondola je ekološka. Mi planiramo da u narednom periodu koristimo obnovljive izvore energije, kako za pokretanje gondole tako i za sve prateće sadržaje. Početna stanica, odnosno objekti koji će se nalaziti neposredno uz početnu stanicu, vodiće računa da se koristi zelena energija i da u potpunosti sve bude u duhu obnovljivih izvora, odnosno saglasja čoveka i prirodne okoline“, kaže direktorka “Gold gondole“.
Podseća da je do sada završena početna i poslednja stanica gondole i podignuto 19 stubova. Ono što predstoji na proleće je podizanje još 17 stubova, obzirom da je zahtev podnet i da je dokumentacija kompletno pripremljena:
„Mislim da će se do kraja marta krenuti sa radovima na ovih 17 stubova, od Ribničkog jezera prema Torniku. Tu će biti nešto teža trasa. Pre nekoliko dana smo imali sastanak sa izvođačima radova, dogovarali se o daljim radovima, o aktivnostima i planovima kako će se podizati stubovi upravo na tom malo strmijem delu trase. U svakom slučaju, izvođači su spremni i očekuju tu građevinsku dozvolu kako bi krenuli sa pripremom terena“.
Očekuje se i dobijanje dozvole za međustanicu, a Božanićeva sa žaljenjem ističe da se situacija nije pomerila sa „mrtve tačke“.
„Ne zavisi ništa od opštine Čajetina, ne zavisi ni od “Gold gondole“. To je postupak koji treba da se završi u Upravnom sudu u Кragujevcu, i žalba na koju treba da se odgovori u Republičkom geodetskom zavodu. Rokovi su poprilično dugi. U praksi, upravni sud vodi postupke najmanje tri, a često pet i više godina. Videćemo da li će tako biti i u našem slučaju, s obzirom da već tri i po godine čekamo da se taj postupak pokrene“, ističe Božanićeva. Dodaje da je opština Čajetina spremna da uvede izvođače i na poslednjem delu trase kako bi se radovi sprovodili istovremeno. Ako bi ove dve dozvole pristigle u isto vreme, radilo bi se u sinhronicitetu, a gondola bi bila stavljena u funkciju do kraja godine.