14.11.2023.

Edukacija najmlađih je naša misija

U prethodne skoro tri godine funkcionisanja JP „Gold gondola Zlatibor“ se, pored uspeha kao turistička atrakcija, ističe i po društveno odgovornom poslovanju koje predstavlja važan stub razvoja našeg preduzeća. Društveno odgovorno poslovanje ili društvena korporativna odgovornost je trend koji sve brže raste u poslednjih nekoliko godina i karakterističan je za sva moderna preduzeća kakvo je Gold gondola, a cilj nam je da što većem broju posetilaca omogućimo da uživaju u vožnji. Svesni smo našeg uticaja koji imamo u javnosti i da naše poruke imaju mnogo jači odjek u društvu dajući tako primer i ostalim firmama. Nama je turistička delatnost primarna, ali nikako ne smemo zaboraviti na odgovornost prema društvenoj zajednici kojom negujemo pozitivne vrednosti. Mi se trudimo da budemo društveno angažovani i u tom smislu i animiramo mlade, a pre svega decu i dečije sportske ekipe koje su slabijeg materijalnog stanja sa željom da i oni imaju iste mogućnosti kao i ostali njihovi vršnjaci.

Tokom novembarskog raspusta posebnu pažnju smo posvetili našim najmlađim gostima koji su poneli najlepše uspomene sa Zlatibora. Njih oko 200 mališana imali su priliku da jesenji raspust obogate novim iskustvom vozeći se od centra Zlatibora do najvišeg vrha Tornika. Među njima su bila deca iz pribojske Osnovne škole „Blagoje Polić“ Kratovo, košarkaši Međunarodnog 10. jubilarnog „Turnira šampiona“, kao i deca iz Užica i sa Kosova koja su boravila u Dečijem odmaralištu „Golija“. Nama kao javnom preduzeću, je od velike važnosti da vožnja gondolom bude dostupna deci svih uzrasta jer naša uloga nije samo turistička već i edukativna. Trasa duga devet kilometara je retka prilika da đaci upoznaju ovaj deo Srbije iz potpuno novog ugla koji objedinjuje geografsku, kulturnu i istorijsku dimenziju Zlatibora o čemu nam često prenose utiske sami nastavnici. Već prilikom ulaska u kabine dečije uzbuđenje i euforija su očigledni što ne prestaje i tokom vožnje, a na vrhu Tornik imaju priliku da vide Durmitor, Jahornu, Taru i sva zlatiborska sela. To je zaista nesvakidašnja prilika da se mališani upoznaju sa prirodom ovog kraja i mi smo svesni našeg doprinosa u tome.

Boravak na gondoli tokom raspusta ulepšale su besplatne radionice „Jesenje čarolije“ u kojima su svi mališani imali priliku da učestvuju. Njima su na raspolaganju bile kreativna radionica, jesenji safari, sportski dan i lov na Zlatnu šišarku, a najsnalažljiviji su dobili ulaznice za zabavne sadržaje na Zlatiboru. Ovakvim pristupom mi smo stvorili ambijent u kome su sva deca mogla da provedu lepe trenutke na jesenjem raspustu sa svojim vršnjacima i ono najvažnije – poneli su lepe uspomene.

„Mi smo hteli da, kroz „Jesenje čarolije“, mališane upoznamo sa prirodnim lepotama našeg kraja u saradnji sa našim partnerima Parkom prirode „Zlatibor“ i JP „Srbijašume“ od kojih su saznali nešto više o flori i fauni ovog dela Srbije. Oni su pravili herbarijum od biljaka koje su sad aktuelne, a sve to pratila je edukacija kako možemo očuvati sve što je u prirodi, što je uostalom i u osnovi rada Gold gondole kao preduzeća. Na međustanici od sadržaja su i tjubing i streličarstvo, a na krajnjoj stanici su dodatni sadržaji.“, rekla je direktorka JP „Gold gondola Zlatibor“ Bojana Božanić dodajući da se komabinacija sportskih, edukativnih i zabavnih aktivnosti u prirodi pokazala kao najbolji način da deca i roditelji provedu slobodno vreme na Zlatiboru.

Ovo je samo jedan od primera kako smo se u prethodnom periodu odnosili prema specifičnim kategorijama putnika. Od početka rada smo pružali mogućnost da vožnja gondolom bude dostupna većini dece, a među njima su bili učesnici Međunarodnog dečijeg festivala folklora „Licidersko srce“, odbojkašice TIN volej kampa, mnogobrojni vrtići i deca iz specijalnih škola sa smetnjama u razvoju iz cele Srbije, učesnici kampova, sportskih turnira, manifestacija i festivala koji su borivli na Zlatiboru, a vožnja gondolom tokom Dečije nedelja je već postala tradicija.

Društveno odgovorno poslovanje obuhvata i razne druge vidove angažovanja poput akcija za zaštitu životne sredine, ali usmerenje prema deci nosi posebnu vrstu zadovoljstva. Ukoliko im mi kao društvo pružimo sliku pravih vrednosti onda možemo očekivati da će i oni baštiniti takvu kulturu kada odrastu. Obrazovanje nije samo posao škole, već čitavog društva čiji cilj je, pre svega, stvaranje zdravih pojedinica i mi smo tu prepoznali deo naše odgovornosti. Njihovi radost i zadovoljstvo nas inspirišu da nastavimo i dalje sa ovom praksom jer se radi o kategoriji putnika koja ima pravo na jednake mogućnosti i odrastanje na temeljima solidarnosti i humanosti.

Želite li da budete u toku ?